Tips voor mooie strakke armen

Misschien zit je nu met een dikke trui aan binnen, je kijkt naar buiten, ziet de sneeuw en denkt; wie ziet mijn armen nou nu? Nu misschien niemand, maar over anderhalve maand begint de lente al en mooie armen krijg je niet in een dag. Daarom vandaag een aantal tips voor mooie strakke armen.

  1. Drink voldoende water

    Te weinig water drinken kan er voor zorgen dat afvalstoffen zich ophopen en dat je lichaam vocht vasthoud. Afvalstoffen zijn stoffen die je lichaam liever kwijt dan rijk is. Voldoende water drinken helpt om deze stoffen af te voeren en zo je lichaam te reinigen. Daarnaast helpt voldoende water drinken ook bij het afvoeren van een teveel aan vocht in je lichaam.  

Een dieet rijk aan eiwitten

Eiwitten gebruikt je lichaam om spieren te onderhouden en op te bouwen. Wanneer je hier tekort van eet kunnen deze spieren juist afgebroken worden, met slappe armen als gevolg. Denk bij eiwitten niet alleen aan kip, vlees en ei, ook plantaardige voedingsmiddelen zoals linzen en andere peulvruchten zijn een goede eiwitbron.

Ga verzuring tegen door voldoende groente en fruit te eten

Wanneer je veel eiwit eet kan je lichaam verzuren.  Hierdoor verliest je lichaam belangrijke mineralen waardoor er op den duur tekorten ontstaan. Eiwitrijke voeding werkt verzurend maar dit betekent niet dat je geen eiwitten meer moet eten. Het is belangrijk dat je voeding eet die basisch werkt en daardoor de zuur-base balans hersteld. Groente en fruit werken basisch en compenseren dus het verzurende effect van eiwit.

Eet voldoende vitamine C

Nog een reden om voldoende groente en fruit te eten: Tijdens het verouderingsproces vermindert de hoeveelheid collageen in de huid waardoor de huid en spieren slapper worden. Vitamine C is nodig voor de aanmaak van collageen; een eiwit dat de huid elastisch en soepel houdt.

Eet gezonde vetten

Vette vis, noten, zaden en plantaardige oliën zijn goede bronnen van Omega-3 vetzuren. deze vetzuren helpen bij de bescherming van je celmembranen door afvalstoffen af te voeren. Een goede afvoer van afvalstoffen draagt bij aan een gezonde gladde huid.

  1. Beperk je zout inname

Teveel zout in je dieet kan ervoor zorgen dat je lichaam vocht vasthoudt. Daarom is het belangrijk om te letten op je zout inname. Zout zit vooral veel in bewerkt voedsel uit de supermarkt. Kant-en-klaar maaltijden, brood en pakjes en zakjes voor bijvoorbeeld sausjes en ook brood zitten vol met zout. Eet zoveel mogelijk onbeperkt voedsel en wees niet te scheutig met het zout tijdens het koken.

Beweeg

Als laatste: lichaamsbeweging! Hiermee bedoelen we niet iedere dag uren zwoegen op een cardio apparaat in de sportschool. Er is namelijk een groot verschil tussen sporten en bewegen. Dagelijkse ‘gezonde beweging’ zorgt ervoor dat je metabool flexibel blijft en dus in staat bent vet te verliezen. Lees hier meer over afvallen zonder sporten. Krachttraining kan wel bijdragen aan mooie armen omdat het zorgt voor spieropbouw en daarom je armen strakker maakt. 

Met een persoonlijk plan van Nederland Slank krijg je altijd voldoende van deze voedingsmiddelen binnen. Wil je weten of dit programma bij jou past? Vraag dan hier een gratis consult aan

 

of bel ons op 085 065 7472

  • Consulten door het hele land
  • Consulten in het buitenland mogelijk via skype