Gezond en fit met Nederland Slank: Evaluatie week 10

Judith Buiteveld

Beste lezers,
Ik heb mijn inwerktraject en opleiding bij Nederland Slank voltooid en in januari ben ik begonnen met het begeleiden van cliënten. Daar wil ik jullie deze week iets over vertellen!

Orthomoleculair Diëtist Nederland Slank:
Het is leuk om te zien hoe snel men resultaat boekt met het voedingsplan van Nederland Slank! De meeste mensen knappen ontzettend op. Ik sta er soms versteld van. Ze vallen snel af, hebben al binnen een paar dagen meer energie, slapen beter en allerlei gezondheidsklachten nemen af. Allemaal op basis van een 3 daagse menucyclus bestaande uit gezonde voeding. Dat is ontzettend motiverend, want ze doen het echt zelf. Geen hulp van maaltijdvervangers, pillen of shakes. Als je wilt weten hoe dat komt staat hier een video-uitleg.

De meeste mensen zijn binnen een paar weken gewend aan de nieuwe eetstijl.
We gebruiken bijvoorbeeld geen pakjes of zakjes maar alleen verse, onbewerkte producten.  Hoe bereid je de voedingsmiddelen? De een is handiger in de keuken dan de ander. En onze diëtisten kunnen daar goed in begeleiden. Zo wordt het nieuwe voedingspatroon je echt eigen.

Ook is er de besloten facebookgroep voor deelnemers van Nederland Slank. Klanten delen daar recepten en ervaringen. Ik zie de lekkerste dingen voorbij komen. Heel leuk om te zien hoe creatief sommigen zijn.

Daarnaast worden er regelmatig kookworkshops georganiseerd.
De laatste heb ik zelf georganiseerd (zie video en de recepten)

Dit is een gezellige manier om te leren over lekkere maaltijd-bereiding. Hoe maak je lekkere gerechten klaar? Hoe gebruik je kruiden?

 Recept: Pompoensoep
Pompoensoep Vietnam Toen ik op reis was in Vietnam at ik daar veel pompoensoep. Ik had nooit het idee dat het typisch Vietnamees was, maar ik vond het heerlijk! Ik wilde het zelf kunnen maken, dus heb ik het een aantal keren uitgeprobeerd. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik flink moest overdrijven met kruiden en peper.

Ingrediënten: 400 gram pompoen, 1 bouillonblokje, 1 grote ui, 2 teen knoflook, 1 rode peper, 600 ml water, komijn, kerriekruiden, gemberpoeder, kokosmelk of roomkaas.
1. Je snijdt de ui, rode peper en knoflook. Deze fruit je eerst in de pan.
2. Je snijdt de pompoen in stukken. Je kan de pompoen met schil gebruiken.
3. Je voegt het water, de pompoen, het bouillonblokje en de kruiden toe. Je laat het geheel een half uur koken.
4. Je voegt de kokosmelk (of de kaas, wel even raspen) toe. Je laat het nog 5 minuten koken en dan kan je het met een mixer tot een glad geheel maken. Wanneer je een blender gebruikt moet je de soep eerst laten afkoelen, anders is je hele keuken oranje!

De hoeveelheden kan je afstemmen op je eigen voedingsplan. Wanneer je in de 2e fase zit kan je de kokosmelk vervangen voor een kaassoort die je mag hebben. Dan wordt het net wat romiger. Wanneer je geen kaas mag, kan het ook heel goed zonder.
Ook zou je de kruiden wat kunnen minderen. Ik vind pittig en kruidig eten lekker, als je daar niet zo van houdt kan je de kruiden en peper halveren.

Meer recepten vind je hier

Evalutaie meetstanden na week 10:  Metingen week 10
Volgende week evalueer ik alle weken van mijn Nederland Slank avontuur. Kijken wat Nederland Slank mij gebracht heeft en hoe gezond en fit ik geworden ben in 11 weken.

Tot volgende week!


 

 

of bel ons op 085 065 7472

  • Consulten door het hele land
  • Consulten in het buitenland mogelijk via skype