Gezond en fit met Nederland Slank: Evaluatie week 3

Hallo allemaal,
Hier ben ik weer met mijn wekelijkse update. Hoe gezond en fit voel ik mij na week 3?

De minder strenge fase
Deze week ben ik begonnen met de minder strenge fase. In deze fase komt er een extra lijst bij, met aanvullende voedingsmiddelen die je mag gebruiken. Super fijn! Ik kon bijvoorbeeld lekker aubergines en granaatappels toevoegen aan mijn voedingsplan. Ik waardeer kleine extra’s nu veel meer.
Daarnaast mag je één keer per week een sjoemelmaaltijd nemen. Dit kwam heel goed uit, ik had namelijk een etentje. Ik ging met mijn vriend mee naar zijn werk. We gingen naar de opening van een nieuwe personal training studio en daarna gingen we met zijn collega’s uiteten. Er werd geproost met champagne en we aten in een sushi restaurant. Super lekker allemaal! Ik kon zelf geen keuzes maken uit de menukaart. Het menu was vooraf al besproken. Dus ik besloot het er maar lekker van te nemen. Het was een beste sjoemelavond, met toetje en al!
Gek genoeg had ik de dag erna meer moeite met het voedingsplan. Alsof ik dacht; “nu heb ik toch al gezondigd, wat maakt het nu nog uit.” Dat is natuurlijk onzin, maar ik vond het een lastige dag. Als je eenmaal goed in het voedingsplan zit en je wijkt hier niet van af, dan vind ik het makkelijker vol te houden. Dit is goed om te weten van mezelf, dan kan ik daar extra rekening mee houden.

Recept: Gevulde aubergine
Ook deze week weer een receptje. Het recept kost wat tijd, maar dat is het zeker waard!
Eerst neem je één aubergine. Je snijd de groene kop er af, en je snijd hem in de lengte doormidden. Daarna doe je wat kokosolie in een bakpan en bak je de aubergine op laag vuur. Zo wordt de inhoud zacht, en kan je de aubergine straks gemakkelijk leeg lepelen. Ondertussen kan je verder gaan met de rest van het recept.

Eerst heb ik de tapenade gemaakt.
Benodigdheden: 40 gram olijf, 25 gram hüttenkäse, 2 eetlepels olijfolie extra vierge, 1 eetlepel rozemarijn, een halve eetlepel peterselie en een beetje peper en zout. Dit mix je allemaal tot een fijn sausje. Houd deze even apart in een bakje.

Daarna ben ik met de vulling voor de aubergine aan de slag gegaan.
Benodigdheden: een rode ui, 20 gram champignons, 20 gram tomaat, 30 gram courgette. Dit snijd je allemaal in kleine stukjes en je doet dit in een kom. Daarna heb ik  50 gram hüttenkäse, de zelfgemaakte tappenade, 1 tl laos, 1 tl gemberpoeder en 2 teentjes knoflook toegevoegd. Je roert alles goed door elkaar, en je vulling is klaar!

Ondertussen is de aubergine warm en zacht. Je haalt de aubergine van het vuur, lepelt de inhoud er uit en vult de aubergines met je zelfgemaakte vulling. Tot slot doe je de gevulde aubergines nog een half uur in de oven op 180 graden. Eetsmakelijk!

Vulling en tapenade     Gevulde aubergine    

Evaluatie van mijn doelen & de meetstanden (zie afbeelding)
En dan is het nu weer tijd voor de meetstanden. Wat heeft deze week gebracht? En wat voor invloed heeft mijn gesjoemel gehad?

Week 3
*resultaten kunnen verschillen per individu

Nu heb ik mijn streefgewicht echt bijna gehaald! Super blij dat dit ondanks het gesjoemel gelukt is. Ik hoop dat ik dit gewicht kan vasthouden.
Daarnaast ziet mijn huid er ook nog steeds goed uit en mijn humeur is weer stabiel. Wel merk ik dat mijn energie nog niet altijd optimaal is. Soms voel ik mij nog wat slap.

Deze week ga ik weer een leuke week tegemoet. Gezellige kerstdagen waarbij ik mijn familie ga opzoeken. Benieuwd hoe ik deze dagen door ga komen? Ik laat het jullie volgende week weten!

 

 

of bel ons op 085 065 7472

  • Consulten door het hele land
  • Consulten in het buitenland mogelijk via skype